Sløyfer for en god sak

Oktober er den store givermåneden for mange av oss, hvor særlig TV-aksjonen og Rosa sløyfe-aksjonen står sentralt. Jeg har i år startet min egen innsamling til inntekt for Plan, hvor pengene går til sultkatastrofen i Etiopia. Dette er min egen lille sløyfe-aksjon, for det er nettopp sløyfer jeg selger! Både ferdigstrikkede herresløyfer og hårsløyfer, og mønsterheftet til alle sløyfemønstrene jeg har designet den siste tiden.

Om du ønsker å bestille mønsterheftet så koster det 50 kr (hvor alle pengene går til Plan) og ønsker du en ferdig sløyfe koster denne 220 kr + porto (200 kr til Plan, 20 kr til å dekke litt av materialkostnadene). Bestiller du ferdig sløyfe har jeg mange farger å velge i, både fargevalg og mønstervalg tar vi i så fall når du bestiller. Bestillinger taes imot på solstrikk@outlook.com. Betaling kan taes med vipps eller mobilepay, om du har det, hvis ikke finner vi en ordning enten via innbetaling til kontonummeret mitt eller til innsamlingssiden min hos Plan.

dsc_5481

Rosesløyfa

dsc_5478

Kongesløyfa

dsc_5473

Diamantsløyfa

dsc_5469

Stripesløyfa

dsc_5472

Sjakkbrettsløyfa

I Etiopia nå har rundt 10,2 millioner har mangel på mat, 435 000 barn er akutt underernærte og mer enn 5,8 millioner har behov for nødhjelp i form av mat, rent vann og andre sanitære tjenester. Dette som følge av ekstremtørke i landet.

Pengene vi samler inn til Plan går til:

  • Plans arbeid med fokus på barnas behov og de mest sårbare lokalsamfunnene
  • Vann, næring og mat. Og frø som kan gro i tørken
  • Helsesjekk av gravide og barn
  • Medisinsk behandling av feil- og underernærte barn
  • Utdanning. Skolematordninger er iverksatt for å holde barna på skolen
  • Katastrofeforebygging – styrke lokalsamfunns motstandskraft
  • Opplæring i matproduksjon, forbruk og ernæring
  • Opplæring av helsearbeidere som har ansvaret for barn med ekstrem feil- eller underernæring

(Liste hentet fra Plans hjemmesider)

Om du vil følge innsamlingen min finner du den her: https://www.plan-norge.no/innsamling/juleinnsamling-2016

Meld deg gjerne også inn i Facebookgruppen min Solstrikk, der kommer jeg til å legge ut strikkeoppdateringer etterhvert: https://www.facebook.com/groups/1537447669915750/

//Solveig

2 thoughts on “Sløyfer for en god sak

Legg igjen en kommentar

