Kjærestevotter //Strikking

IMG_20151011_160522

Dette var et lite evighetsprosjekt som gikk over noen måneder i år. Selv om jeg er veldig fornøyd nå som alle tråder er festet, må jeg ærlig innrømme at jeg ble litt lei etter hvert når jeg holdt på med fem votter i samme mønster. At jeg også strikket mønsteret feil noen ganger (glemte av hjertene på innsiden av ene votten og litt av hvert), så jeg møtte rekke opp noen cm og begynne på nytt hjalp heller ikke på når jeg begynte å gå lei. Vottene er strikket her, der og overalt, inkludert i forelesninger og pauser på skolen. Artigst var det da jeg holdt med å strikke fellesvotten og foreleseren min kom og lurte på om jeg strikket sokker. Mannen i førtiårene skal ha skryt for interesse, og jeg forstår godt at en vott for to hender ikke akkurat er et kjent syn rundt omkring.

Originalmønsteret fra Rauma er til en herrevott, en damevott og en fellesvott, og det kan du finne i dette mønsterheftet som du finner hos Husfliden. Jeg har brukt PT Petter og Smart fra Sandnesgarn. kjærestevott

Til daglig er det ofte at vi trenger votter når vi ikke går med kjæresten også, så jeg tenkte at det kunne være greit med en partner til både damevotten og herrevotten, rett og slett så de er mer praktiske når vi ikke går sammen. For å få tommel på rett side på de vottene jeg ikke hadde mønster på leste jeg bare mønsteret «feil vei», altså fra venstre til høyre. Fellesvotten har to mansjetter, og skal være fin å holde hender i.

Dette var det andre mønsteret jeg har strikket med to farger, og det vises litt at strammingsteknikken ikke er helt innøvd enda. Men det er helt greit, det er sånn jeg lærer. 🙂

God helg,

//Solveig

Legg igjen en kommentar

