Frokost. //baking

Frokost er vanligvis et av de kjedeligste måltidene om dagen, men uten mat og drikke fungerer nerden ikke. Så kresen som jeg er, frister nesten ingen påleggstyper, og man blir fort lei av havregrøt og brødskive med spekeskinke.

Helst vil jeg ha fancy hotellfrokost hvor de har et utvalg rundstykker, masse bacon, coco pops og kakao hver dag. Det blir jo litt vanskelig, men med eksamen på mandag har jeg i dag forberedelsesdag hjemme, og derfor litt ekstra tid til å lage frokost. Så jeg lagde scones!

20140516-134737.jpg

Alt i alt brukte jeg ca. 40 min. Iberegnet vente-på-at-ovnen-skal-bli-varm-tid og oppvasktiden. For deg som ikke har rundstykker i fryseren til i morgen tidlig: *hint hint*. De er gode på smak, har 43% grovmel og metter kjempegodt. Oppskriften til disse finner du i Boller til buritos, vår alles kjære heimkunnskapsbok. De gangene jeg har brukt oppskriften har jeg lagt merke til at steketiden må forlenges med noen minutter for at sconesene skal bli gjennomstekt.

Mens jeg ventet på at de skulle bli ferdigstekt regnet jeg selvfølgelig litt matte.

20140516-135634.jpg

Et siste tips hvis du ble fristet til å lage scones: de er absolutt best nystekte.

Håper alle får en flott 17. mai i morgen!
//Heggvoll

Legg igjen en kommentar

