Ny oppgave: Quiz-program

Vi har fått en ny oppgave, lage et quiz-program. Det skal ha minst fem spørsmål, og hvert spørsmål skal ha to til fire svaralternativer. Resultatet av quizen skal sendes på e-post til brukeren, altså må brukeren skrive inn e-postadresse.

Dette er planen min så langt:

I frame 1 er det en knapp med navnet på Quizen, som hopper til frame 2 når du trykker på den, hvor første spørsmål vil komme. Det skal være ca tre svaralternativer på hvert spørsmål, og på noen spørsmål vil muligens flere svaralternativer være riktig. Lager jeg spørsmål med sjekkbokser vil disse være i frame 3, da oppsettet vil bli annerledes. Jeg må ha en funksjon som registrerer svarene og kalkulerer poeng. I en siste frame må jeg ha en tekstboks der brukeren kan skrive inn e-post og en knapp for å sende de kalkulerte poengene til mailadressen. Vil også ha med en tekstbeskrivelse av hva poengsummen forteller, noe a la «Du er den ultimate Friends fan! …», tenker å bruke if-else setning for dette.

Image

(Jeg oppdaget skrivefeilen i «Friends», no worries, den er rettet)

Så dette er planen så langt, sannsynligvis vil noe endres etterhvert som jeg jobber.

// Heggvoll

Legg igjen en kommentar

